किन हाल्ने गगनलाई भोट?
म
सानै हुँदा हातमा चारतारे झण्डा समाएको ठूलै हुल गाउँमा जन्तीको लस्करजस्तो नाच्दै गाउँदै हिँडिरहेको रमिताजस्तो घटना सम्झन्छु । ति कुर्लन्थे–
‘चारतारे चारै चीत, देखिस् माले हाम्रो जित ।’ सायद त्यो
कुनै चुनाव को परिणामपछिको विजय उत्सवको समय थियो ।
मलाई राजनीतिबारे कुनै ज्ञान थिएन । स्कूलको प्रार्थनाकालमा लहराएको चन्द्रसूर्य अंकित झण्डाबाहेक अरु झण्डा मैले देखेको पनि थिईनँ । झण्डा देसको मात्रै हुन्छ भनेर जानेको म त्यो दिन अलमल्ल परेर बुबाको अनुहारमा हेरिरहेको थिएँ अनि सोधेको थिएँ– ‘किन यि मान्छेहरुले समाएको झण्डामा चन्द्रसूर्य छैन?’ त्यही दिन बुबाको मुखबाट मैले नेपाली काँग्रेसको नाम सुनेको थिएँ ।
मनमा निकै जिज्ञासाहरु उत्पन्न भएको दिन थियो त्यो । बुबा स्कूलको शिक्षक हुनुहुन्थ्यो । स्कूलमा पनि, घरमा पनि बुबाले मेरा जिज्ञासाहरुको समाधान दिनुहुन्थ्यो । त्यो दिन बेलुका मैले फेरि बुबालाई सोधें– ‘बाबा नेपाली काँग्रेस भनेको के हो?’ त्यो साँझ बाबाले काँग्रेसबारे भनिरहँदा फेरि एकपटक रातीमै भए पनि चारतारे झण्डा समाएर एक्लै कुदुँजस्तो लागेको थियो । राणाशासन, प्रजापरिषद, अमर शहिदहरु, ०७ सालको आन्दोलन, पञ्चायत र यसविरुद्धको आन्दोलन हुँदै ०४६ सालसम्म आईपुग्दा मेरो बालमष्तिष्कमा दिउँसो देखेको चारतारे झण्डाप्रति अगाध स्नेह जागृत भएको थियो ।
मलाई राजनीतिबारे कुनै ज्ञान थिएन । स्कूलको प्रार्थनाकालमा लहराएको चन्द्रसूर्य अंकित झण्डाबाहेक अरु झण्डा मैले देखेको पनि थिईनँ । झण्डा देसको मात्रै हुन्छ भनेर जानेको म त्यो दिन अलमल्ल परेर बुबाको अनुहारमा हेरिरहेको थिएँ अनि सोधेको थिएँ– ‘किन यि मान्छेहरुले समाएको झण्डामा चन्द्रसूर्य छैन?’ त्यही दिन बुबाको मुखबाट मैले नेपाली काँग्रेसको नाम सुनेको थिएँ ।
मनमा निकै जिज्ञासाहरु उत्पन्न भएको दिन थियो त्यो । बुबा स्कूलको शिक्षक हुनुहुन्थ्यो । स्कूलमा पनि, घरमा पनि बुबाले मेरा जिज्ञासाहरुको समाधान दिनुहुन्थ्यो । त्यो दिन बेलुका मैले फेरि बुबालाई सोधें– ‘बाबा नेपाली काँग्रेस भनेको के हो?’ त्यो साँझ बाबाले काँग्रेसबारे भनिरहँदा फेरि एकपटक रातीमै भए पनि चारतारे झण्डा समाएर एक्लै कुदुँजस्तो लागेको थियो । राणाशासन, प्रजापरिषद, अमर शहिदहरु, ०७ सालको आन्दोलन, पञ्चायत र यसविरुद्धको आन्दोलन हुँदै ०४६ सालसम्म आईपुग्दा मेरो बालमष्तिष्कमा दिउँसो देखेको चारतारे झण्डाप्रति अगाध स्नेह जागृत भएको थियो ।
मैले
फेरि सोधें– ‘बाबा मान्छेहरुले ‘माले’लाई किन गाली गरेका? माले को हो ?’ बाबाले
भन्नुभयो– ‘मालेहरु साम्यवादी हुन् । कमिनिष्टहरु हुन्
। तिनीहरुले सबै जातपात साम्य बनाउने भन्छन् । तल्लो जातकालाई
हाम्रो घरभित्र, मन्दिरभित्र हुल्ने भन्छन् ।’ मलाई मालेहरुसँग
नराम्रो रिस उठेको थियो त्यो वेला । मनमनै गाली
गरेको थिएँ, तर मनमनै खुसी
पनि थिएँ काँग्रेसले जितेकोमा । कताकता सुरक्षितजस्तो
महसुस भएको थियो । सोचें तल्लो जातकाहरु
काँग्रेसले जितेको कारण हाम्रो घरभित्र छिर्न नपाउने भए !
मेरो
बाबा स्कूलको शिक्षक भएर पनि काँग्रेस त्यसरी बुझ्नुभएको थियो । बाबाले बुझेको
काँग्रेस मैले पनि निकै वर्षसम्म बुझिरहें । सायद हाईस्कूल
नसक्दासम्म त्यसको धेरथोर अंश रहिनै रह्यो । क्याम्पस पुगेपछि
पनि काँग्रेसलाई फरक तरिकाले बुझ्न निकै समय लाग्यो । वी.पी.
र प्रजातान्त्रिक समाजवादलाई गहिरो गरी नबुझ्दासम्म मैले काँग्रेस त्यही यथास्थितिवादी र समाजमा वर्गीय
विभेदको पक्षपोषण गर्ने दल भनेरै बुझिरहें
। तर ‘शक्ति बन्दूकको नालबाट निस्कन्छ’ भन्ने कम्यूनिष्ट आदर्शले पनि खासै तान्न सकेन । यसबाट मलाई
सधैं रगतको अमिलो गन्ध आईरह्यो । म कम्यूनिष्ट
नहुनुका मेरा हाँसउठ्दा वैयक्तिक कारणहरु पनि छन्, अहिले त्यतातिर नलागौं ।
काँग्रेसीहरुले
कुरा चपाउन आवश्यक छैन– तिनका अधिकांश मतदाताले बुझेको र बुझाईएको काँग्रेस
आज पनि केही हदसम्म त्यही हो । थोरै
यथार्थ, अलिकति कम्युनिष्ट धारका मानिसहरुले लगाउने एकोहोरो यथास्थितिवादीको आरोप र धेरै काँग्रेस
पार्टी स्वयम्ले आफ्नै मतदाताहरुलाई बुझाउन नसकेको वास्तविकताको मिश्रण अहिलेको काँग्रेस हो । सायद
मभन्दा अघिल्लो पुस्ताले बनाउन र बुझाउन खोजेको
काँग्रेस यस्तै भ्रमपूर्ण काँग्रेस थियो ।
सामाजिक,
राजनैतिक रुपान्तरणको यो संगीन समयमा
यो देसकै पुरानो र ठूलो दलमा
त्यो भ्रमपूर्ण काँग्रेसबाट असली काँग्रेसमा रुपान्तरण हुने ठूलो आवश्यकता र चुनौति छ
। आसन्न महाधिवेसन काँग्रेसीजनहरुको लागि यो दाग पखाल्ने
सुवर्ण अवसर हो ।
मैले
आफै बाँचेको म र मेरो
बुबापुस्ताबीचको यो अन्तर वर्तमान
काँग्रेस बुझाउने एउटा सांकेतिक घटना हो । यि
दुई पुस्ताबीच छर्लंग देखिने भिन्नताको यो सार पनि
हो । म सदस्यताधारि
काँग्रेस होईन तर काँग्रेस महाधिवेसनको
सन्दर्भमा गगन थापाको पुस्ता प्रतिष्पर्धामा उत्रिएपछि मनमा एउटा तरंगजस्तो पलाएको छ ।
त्यो
बेलाको मेरो बुवा र अहिलेको
बुबाबीच आकाश–पातालको फरक छ । अफसोस्
बुबा बदलिनुभए झैं काँग्रेस बदलिएको छैन । सदस्यताधारी काँग्रेस
नभएर पनि हामीले बुझेका छौं– काँग्रेस हुनु जातीवादी हुनु हैन, वर्गभेदी हुनु हैन तर यही कुरा
सक्रिय काँग्रेस भएको पुरानो पुस्ताले स्वीकार गर्न गाह्रो छ । यही
पुस्तान्तरको अन्तरद्वन्दसँगै एउटा युवाले काँग्रेस भएर बाँच्न चाहेको समाज र पुरानो पुस्ताले
बुझेको काँग्रेसबीचको द्वन्द नै वास्तवमा यतिबेलाको
काँग्रेस महाधिवेशनको असली द्वन्द हो ।
कुरा
घटनाविशेषको हैन । मेरो जीवनको
घटना सबैको परिवेशसँग नमिल्ला पनि । तर कुरा
त समाज परिवर्तनको वेग र आवश्यकतालाई वोध
गरी सोअनुरुप पार्टीलाई शैद्धान्तिकरुपमा रुपान्तरण गर्नसक्ने नेतृत्वको हो । जसरी
मैले मेरो बुबापुस्तालाई परिवर्तन सिकाउदै समाजको
आवश्यकताअनुरुप रुपान्तरित
गर्न सक्छु त्यसरि नै गगनहरुले काँग्रेसलाई
वैचारिक र सांगठानीकरुपमा रुपान्तरित
गर्न सक्छन् र गर्ने अवसर
पाउनु पर्छ ।
Comments
Post a Comment